Zomervakantie - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu Zomervakantie - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu

Zomervakantie

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

30 November 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

De laatste schooldag is inmiddels alweer een paar dagen geleden. Ik heb nu ruim 2 maanden zomervakantie! De laatste week van het activiteitenprogramma was weer heel erg leuk! Ik heb eigenlijk alleen maar foto's van één dag, de rest van de dagen heb ik geen foto's gemaakt, maar goed. Ik zal maar beginnen waar ik de vorige keer gebleven ben.

Maandag (21-11) zijn we met de hele groep naar de wijk Panmure geweest, om daar de hele dag te gaan klimmen. Het weer was echt heel erg mooi dus het was wel jammer dat we de hele dag in een klimhal stonden, maar ondanks dat was het super gezellig! Omdat ik een week eerder ook al had geklommen samen met een aantal anderen mochten wij vast beginnen, de rest had eerst nog een introductieprogramma. We hebben eerst zo'n 3 uur geklommen en daarna hebben we nog wat spelletjes gespeeld met de hele groep. Na schooltijd wouden we eerst naar het strand gaan, maar het was al vrij laat dus dat hadden we even een dag verschoven.
Op dinsdag hadden we weer lessen, we hadden eerst Middle Earth, dat ging over de films van Lord of the Rings. De docent vertelde ons waar in Nieuw Zeeland delen van de film zijn opgenomen. Ik vond het verder niet echt heel interessant aangezien ik de films niet heb gezien. Daarna hadden we wiskunde, dat was ook niet zo'n succes want de computers deden het niet en de docent had geen andere opties om te doen dus daar hebben we een uur niets zitten doen. Na twee niet zo geslaagde lessen (vond ik) hadden we OED, dat staat voor Outdoor Education. We werden verdeeld in groepjes en moesten allemaal opdrachten doen. Het weer was heel erg mooi dus het was lekker om even buiten te zijn. Na schooltijd ben ik met Ariane en Anna naar een strand in de buurt geweest. Het was heerlijk om daar even te zitten en te genieten van het weer.

Op woensdag hadden we een dag vrij. Anna was ziek dus Ariane en ik besloten om met z'n tweeën de 'Coast to Coast Walk' te doen. Dat is een wandeling door het centrum en verschillende wijken, waarbij je van de ene kust naar de andere kust wandelt. Het is een wandeling van zo'n 16 km en we hadden wederom prachtig weer dus de perfecte dag voor een mooie wandeling. Het leuke was dat je echt allerlei plekjes van de stad zag die je normaal niet zo snel zou tegen komen. Ook zijn we naar de top één van de vele vulkanen gelopen, Mount Eden. Daar had je prachtig uitzicht over de stad. Het was wel heel druk want Mount Eden is een heel bekende plek in de stad. We wandelden door verschillende parken en ook door het grootste park, namelijk Cornwall Park. Cornwall park is echt heel mooi, je zou alleen al in dit park een hele dag rond kunnen lopen. We waren van plan om in Cornwall Park, One Tree Hill op te gaan maar we hadden niet genoeg tijd. We moesten namelijk op tijd bij het eindpunt zijn om de bus te kunnen nemen. In Cornwall Park hebben we geluncht bij een café. Daar heb ik een stukje taart gegeten want het was 23 november, dus Mieke was jarig. Ik heb me maar voorgesteld dat Mieke de taart zelf had gemaakt en dat dit haar verjaardagstaart was. Na het prachtige Cornwall Park, zijn we verder gelopen, uiteindelijk kwamen we bij uit bij Onehunga Bay Reserve. Dat was het eindpunt van de wandeling. Het was een hele leuke en lange dag. We waren gelukkig op tijd terug voor de bus.
Donderdag was de laatste dag op school voor de zomervakantie. We begonnen met een les psychologie, dat was echt heel erg leuk. Een leuk begin van de dag. De tweede les van die dag was wetenschap, bij deze les konden we (als je dat wou) een rat ontleden. Ik vind dat persoonlijk (heel) interessant dus ik heb meegedaan met de les, maar er waren genoeg mensen die lekker buiten in het zonnetje hebben gezeten tijdens die les. Na de eerste twee lessen was het tijd voor ontspanning want we hadden 2 uur Tai Chi, eerst werd ons wat uitgelegd wat het eigenlijk is en waarom mensen aan Tai Chi doen. Daarna gingen we zelf wat oefeningen doen. En dat was de hele dag.

Vrijdag was de laatste dag van het activiteiten programma. We moesten allemaal verzamelen bij de ferry om naar Waiheke te gaan. Eerst gingen we met z'n allen brunchen bij een klein restaurantje. We kregen fish & chips (hou er rekening mee dat dit om 11 uur 's ochtends was), niet iedereen was even enthousiast maar het was wel gezellig om met de hele groep te eten. Na het eten gingen we met een bus naar een plek waar we gingen zip linen (tokkelen). Het weer was heel slecht dus dat was wel jammer maar ondanks dat was het super leuk om te doen. Je had twee lijnen naast elkaar dus ik steeds samen met Anna. Er waren 3 lijnen, dus als je de eerste had gehad, liep je een stukje door het bos en kwam je bij een tweede lijn uit, die was wat hoger dan de eerste. En de laatste was het langst en het hoogst. Na de laatste had je een wandeling terug. Daar hebben we een tijdje moeten wachten op de bus die ons terug bracht naar de ferry terminal. Eenmaal bij de ferry terminal sloeg de stemming van vrolijkheid om in verdriet. Want dit was de laatste dag dat we met z'n allen bij elkaar zouden zijn. Het was een vreemd iets om mee te maken, vooral om dat jij zelf nog niet naar huis gaat, maar heel veel mensen wel. Het was een lange dag geweest, maar na de boottrip ben ik met Anna, Ariane en Leonie naar een Duits restaurant geweest. Dat was heel gezellig, het was wel een beetje apart aangezien iedereen Duits aan het praten was, maar ik merkte wel dat sinds ik hier ben niet alleen mijn Engels is verbeterd, maar zeker ook mijn Duits.

Op zaterdagochtend ben ik weer terug verhuisd naar mijn gastgezin. Later op de dag ben ik met Ariane naar het Grey Lynn Park festival geweest. Het was een heel leuk, er was een grote markt met van alles en nog wat, ook was er live muziek en heel veel eten. Anna kwam wat later en we kwamen ook steeds wat internationale studenten tegen die dag. Het was heel gezellig. Op zondag ben ik met Ariane naar de Santa Parade geweest. Dat was een hele happening, het was heel druk in de stad. De parade was heel lang, en had lang niet altijd wat te maken met kerst maar het was leuk om een keer te zien.

Maandag zijn we met een groep internationale studenten naar Mission Bay geweest. We gingen met z'n allen lunchen bij een Belgisch Restaurant en daarna hebben we lekker op het strand gezeten met z'n allen. Ik moest optijd terug want Andrew (mijn 'host dad') was jarig. We hadden 's avonds een groot diner met allemaal vrienden en familie. Dat was heel erg gezellig. Op dinsdag ben ik met Ariane naar Westgate shopping centre geweest. Ariane gaat namelijk over zo'n 2 weken terug naar Duitsland, dus ik heb haar geholpen om allemaal cadeautjes te verzinnen voor haar familie en vrienden.

De afgelopen paar dagen zijn lekker rustig geweest en vandaag (woensdag 30-11) is ook lekker rustig. Ik heb mijn kamer helemaal opgeruimd want morgen komt Helene vanuit Nelson, een paar dagen hier logeren voordat ze naar Australië gaat. Ik heb heel veel zin de komende dagen!!

  • 30 November 2016 - 20:25

    Oma Maria:

    Lieve Joanne, fijne vakantie! Ben je eraan toe? Het is in mijn ogen allemaal vakantie. Maar tussendoor doe je vast veel ervaringen op. Hier gaat alles op oude voet door, doei!

  • 06 December 2016 - 02:07

    Joanne Van Der Gulik:

    Hoi oma, het is wel lekker hoor de vakantie, dan kun je een beetje je eigen tijden in plannen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 10792

Voorgaande reizen:

27 September 2016 - 21 April 2017

High School Nieuw Zeeland

Landen bezocht: