Een lange reis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu Een lange reis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu

Een lange reis

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

29 September 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo de (vlieg)reis zit er op. Dinsdag rond een uur of vijf 's middags zijn we naar het Schiphol gereden. Eerst inchecken, dat duurde wel even. Daarna zijn we ergens gaan zitten om nog wat te drinken. Rond half 9 was het toch echt tijd om van iedereen afscheid te nemen. Na dat alle knuffels en kusjes waren uitgedeeld, moest ik toch echt richting de gate gaan. Het was een vreemd gevoel om zo iedereen daar achter te laten. Aan de ene kant heb je heel veel zin om weg te gaan, maar aan de andere kant is het ook heel moeilijk om weg te gaan.
Verder ging het op Schiphol allemaal prima. Toen ik m'n plekje had gevonden in het vliegtuig, vond ik het toch echt wel even heel moeilijk en moest ik toch een paar keer slikken. Gelukkig zat ik naast een aardige vrouw die me vertelde hoe zij het vond om voor het eerst alleen weg te gaan. De rest van de vlucht was prima te doen en was eigenlijk zo voorbij.

We landden in Dubai en eigenlijk liep alles prima. Het was nog best vroeg, dus het was op het vliegveld vrij rustig. Ik had een tussenstop van zo'n 4 uur. Dat vond ik wel echt heel lang. Omdat ik niet had geslapen op de eerste vlucht was ik echt heel erg moe. Nadat ik wat te eten had gehaald, ben ik op een heerlijke (lig)stoel gaan zitten en moest ik echt moeite doen om wakker te blijven.

De vlucht van Dubai naar Brisbane was lang. Eerst hadden we ruim een uur vertraging omdat het vliegveld was afgesloten. Toen we eenmaal vertrokken hoopte ik dat ik direct in slaap zou vallen maar, dat ging jammer genoeg niet helemaal zoals gepland. Het eerste stuk was rustig tot aan India. De stoelriemlampjes stonden vaker aan dan uit. Gelukkig kon ik na zo'n 5 uur vliegen eindelijk slapen. Totaal heb ik ongeveer 4 uur geslapen.

We hadden nog steeds aardig wat vertraging toen we in Brisbane landden. Gelukkig ging ik met hetzelfde vliegtuig door naar Auckland.
In Brisbane moesten we lang wachten voordat we konden boarden. Ik zat helemaal achter in het vliegtuig en had 3 stoelen voor mezelf dus dat was wel heel fijn. Deze vlucht was zo voorbij. In Auckland ging ook alles soepeltjes. Door de paspoortcontrole, security alles ging prima. Ik kon direct doorlopen.

Op het moment dat ik door de laatste deuren ging, zag ik heel veel mensen staan. Ik dacht echt dat ik m'n hostdad niet zou vinden, maar gelukkig zag ik hem (en z'n dochter) vrij snel staan. Het was heel vreemd om te zien dat vreemden op je staan te wachten op het vliegveld. In de auto hebben we wat gepraat en dat was heel gezellig. Ik was wel echt helemaal kapot van het vele vliegen en weinig slapen. Eenmaal in het huis, heb ik niet zoveel meer gedaan. We hebben gegeten, daarna heb ik alles uitgepakt. Vrij snel daarna ben ik gaan slapen. Ik werd wel vrij vroeg wakker vanochtend rond half 6, maar ja dat zal komende dagen nog wel vaker gebeuren denk ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 10792

Voorgaande reizen:

27 September 2016 - 21 April 2017

High School Nieuw Zeeland

Landen bezocht: