School is weer begonnnen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu School is weer begonnnen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu

School is weer begonnnen

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

14 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hi, daar ben ik weer. De school is weer volop bezig en het weer is een stuk minder mooi dan twee weken geleden, dus de hoogste tijd om jullie bij te praten.
Op dinsdag 1 februari was de ‘eerste schooldag’, dit hield in om kwart over 9 een assembly. Daar werd een kort praatje gehouden en daarna werden alle namen opgenoemd per klas. Alleen mijn naam werd niet echt op genoemd (Joanne wel maar Johanna niet en zo noemen ze me op school). Dus ik heb na de assembly gevraagd of er iets mis was met mijn rooster. Ze zeiden dat ik gewoon naar de klas kon gaan die op mijn rooster stond, dus ik daar heen, was er niemand in het lokaal. Ik ging snel terug naar een docent, die kwam erachter dat ze vergeten waren om mijn rooster te veranderen ten opzichte van vorig jaar. Ik moest dus naar een soort roostermaker, daar kon ik zelf mijn klas kiezen en ik wist dat Anna niemand kende in haar klas dus ik koos voor haar klas. We moesten de hele ochtend in het klaslokaal zitten maar er was niets te doen. Tijdens de lunchpauze hadden we alle nieuwe internationale studenten gevonden op school. We mochten van de coördinatoren helpen met de dingen die de nieuwe studenten deden die dag. Maar dat was maar voor een klein uurtje daarna mochten we met de hele groep internationale studenten eerder naar huis. We zijn naar New Market geweest en hebben daar wat gegeten en later heb ik een klein groepje wat laten zien in New Market en New Lynn. Woensdag mocht ik een dag mee doen met het introductieprogramma voor de nieuwe internationale studenten. We gingen eerst naar boven in de Skytower, je hebt daar een heel mooi uitzicht over heel Auckland. Nadat we daar geweest waren zijn we naar Mission Bay geweest om te lunchen. Als laatste gingen we naar Bastion Point, daar heb je een mooi uitzicht over de skyline van het centrum van Auckland. ’s Avonds had ik een verjaardag van de broer van Andrew. Het was een hele gezellige dag/avond met een hevige discussie ‘s avonds over Maori in het onderwijs.

We moesten deze week dus eigenlijk maar één dag naar school (dinsdag), dus ook vandaag waren we weer vrij van school. Het weer was heel mooi dus ben ik met Anna, Marie en Salomée naar het strand gegaan bij Point Chevalier. Het strand zelf is lang maar heel smal (zeker als het vloed is) en het water was mooi en warm. We hebben de hele middag aan het strand gezeten en gezwommen een gezellige en relaxte dag. Ik kan me niet meer herinneren wat ik op zaterdag heb gedaan. Ik verwacht dat het een rustige dag was en ik heb denk ik ’s avonds een film gekeken met Rebekah en Emily. Laten we dan maar snel naar zondag gaan, op zondagochtend ben ik naar de kerk geweest en na de dienst ben ik met Emily en Rebekah naar het winkelcentrum in Henderson geweest. We hebben daar gekeken naar wat dingen voor de nieuwe kamer van Rebekah. ’s Avonds ben ik weer met Emily en Rebekah naar de kerk geweest maar dit keer naar de kerk van Brayden. Na de kerk gingen we met een hele groep eten.

Maandag was het Waitangi day, dus nog een extra dag vrij. We zijn die dag op een roadtrip gegaan, weer met Rebekah, Emily en Brayden. We gingen naar Matapouri ruim 3 uur rijden. Rebekah had gehoord van de Mermaid Pools (dat zijn soort ‘zwembaden’ die ontstaan aan de rand van de zee tussen de rotsen) daar. Het strand waar je eerste naar toe moet om bij de Mermaid Pools te komen, is zelf zeker een bezoekje waard. Het is één groot strand en dan een paar kleine baaitjes (waar je heen kan lopen) richting de Mermaid Pools. Toen we aankwamen was het bijna vloed dus we moesten het laatste stuk voor de echte wandeling door het water lopen met onze tassen op ons hoofd. De echte wandeling was een bijzondere wandeling, het eerste stuk was heel droog, stoffig en steil dus we gingen op blote voeten naar boven klimmen. Eenmaal boven was het even vlak en daarna moest je weer naar beneden lopen om bij de Mermaid Pools te komen. Het was heel heet om daar te wandelen op je blote voeten want het was rond één uur ’s middags. Eenmaal daar had je een super mooi uitzicht over de zee en de Mermaid Pools. Het water was een beetje koud maar het was wel heel leuk. We waren daarvoor ongeveer 2 uur en daarna liepen we terug naar het strand. Daar hebben we nog gezwommen en even op het strand gelegen. Aan het begin van de avond zijn we teruggereden, we hadden heel veel drukte verwacht omdat het een nationale feestdag is maar eigenlijk was het prima. Totdat we in de buurt van Warkworth, daar hebben we zeker een uur in de file gestaan. We waren terug rond elf uur, een lange dag en rit maar het was het zeker waard.
Op dinsdag begon school dan toch echt. Ik begon het jaar met de vakken: Biologie, Psychologie, Natuurkunde, Wiskunde B en Dans. De eerste dag was vooral wat kennismaken en niet heel bijzonder. Woensdag was ook weer een normale schooldag en verder niet zoveel bijzonders. Op donderdag hadden we een atletiek dag, op deze dag kun je je kwalificeren voor de nationale atletiekwedstrijd. Je had zeven verschillende onderdelen en dat duurde de hele ochtend. Je hoefde niet mee te doen als je dat niet wou dus eigenlijk deed 80% van alle leerlingen van jaar 13 niet mee. Na de lunch moesten we allemaal kijken naar hoe jaar 9 estafette deed en we mochten om kwart over 3 pas weg. Als ik eerlijk ben was dit echt een enorm waardeloze dag maar goed. ’s Avonds ben ik met Emily en Rebekah naar hun oma geweest om te eten, dat was heel gezellig. Op vrijdag was het weer een normale schooldag. Ik heb tijdens de lunch nog wel een vak gewisseld, ik ben van Biologie naar Muziek veranderd. ’s Avonds ben ik samen met Emily, Rebekah en Brayden naar het Lantern Festival geweest, op dit festival wordt het Chinees Nieuwjaar gevierd. Het was in Aukland Domain, door het hele park hingen overal lantaarns en kunstwerken, er zijn verschillende activiteiten en een grote markt. Het weekend was heel rustig maar wel lekker, op zaterdag ben ik even wezen winkelen en ’s avonds ben ik met Emily en Rebekah naar Brayden geweest om te eten en een film te kijken. Zondag ben ik niet naar de kerk geweest en heb ik een heerlijk rustige dag gehad. Gister (13 februari) was weer een schooldag, ik had mijn eerste muziekles en dat was best leuk. Na schooltijd ben ik naar Henderson geweest om te gaan zwemmen en ’s avonds heb ik mijn kamer even helemaal opgeruimd

Vandaag ben ik weer naar school geweest, we hadden het eerste uur een assembly met alle internationale studenten. Het weer is echt herfstachtig hier de komende week. Dus dat is niet zo mooi maar hopelijk wordt het nog even een paar weken mooi weer want ik heb gehoord dat het officieel pas in maart herfst wordt. Vanavond ga ik denk ik met Rebekah een film kijken en verder niet zoveel bijzonders. De komende 8 weken heb ik gewoon school en daarna heb ik een week vakantie en dan kom ik alweer terug naar Nederland. Het gaat echt heel snel nu. Ik ga even kijken hoe interessant mijn weken zijn de komende twee weken, dus misschien dat het iets langer duurt voordat mijn volgende update komt.

  • 14 Februari 2017 - 08:35

    Elisa:

    Mooi die uitzichten en het strand. jammer dat school nog een beetje vaag klinkt, hoop dat het nog wat leuker word! heel veel plezier. veel liefs

  • 14 Februari 2017 - 16:54

    Paula:

    Goeie keus: muziek! :-)
    Ben benieuwd wat je er doet.
    Wanneer je tijd en zin hebt mag je me wel eens een klein verslagje sturen :-)

  • 15 Februari 2017 - 12:15

    Stefan:

    Zo lekker weer psychologie gekozen. Lekker bezig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 10780

Voorgaande reizen:

27 September 2016 - 21 April 2017

High School Nieuw Zeeland

Landen bezocht: