Whangamata en Nelson - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu Whangamata en Nelson - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu

Whangamata en Nelson

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

31 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Het is alweer een hele tijd gelede dat ik jullie een update heb gegeven. Ik ben 2 keer op vakantie geweest en ik heb heel veel leuke dingen gedaan. Op zondagochtend 8 januari ben ik eerst naar de kerk geweest samen met Emily en Rebekah. Nadat we weer terug waren hebben we eigenlijk de hele middag lekker rustig aangedaan en ’s avonds heb ik mijn kamer opgeruimd en de laatste dingen ingepakt voor de vakantie. We vertrokken rond half 11 ’s ochtends naar Anna toe om haar op te halen. Nadat we haar hadden opgepikt zijn we richting Whangamata gereden. De rit was heel gezellig met veel muziek. Eenmaal in het huis hebben we wat dingen uitgepakt en daarna zijn we even naar het strand geweest om te gaan zwemmen. ’s Avonds hebben we een wandeling langs de waterkant gemaakt en daarna gingen we met de hele groep een film kijken. Anna & ik waren nogal moe dus we gingen direct naar bed na de film. We hebben een kamer voor ons tweeën, dat is heel gezellig.

Ik had die nacht heerlijk geslapen, ik was wel vrij vroeg wakker. Ik kon lekker op het balkon in het zonnetje ontbijten. De ochtend was verder vrij rustig en ik heb m’n eerste boek van de vakantie uitgelezen. We hebben ’s middags nog een film gekeken met alle meiden. Na de film zijn we met een groepje gaan lunchen in Whangamata. We hadden een hele grote zitplaats beneden, dus daar hebben we ook nog even met z’n allen gezeten en leuke gesprekken gehad. We waren van plan om te gaan zwemmen maar dat ging niet door, ’s avonds hebben we nog wel een film gekeken. Op woensdag zijn we met z’n allen naar Cathedral Cove geweest. Je moest eerst een wandeling maken vanaf de parkeerplaats. Het was vrij druk die dag en het water was heel koud. Ik heb wel gezwommen en we gingen van de rotsen in het water springen. Daarna zijn we uiteten geweest bij een heel leuk restaurant. Het was een hele grote tuin met allemaal verschillende zitjes en ze hadden hele lekkere pizza’s. Ook hadden ze een speciale dessertpizza, met cream cheese en chocola en fruit. Echt heel erg lekker! Op donderdag zijn we naar een verborgen strand (Pokohino) geweest. Het was niet al te makkelijk om te vinden en het was een hele wandeling om bij het strand te komen, maar het was echt super mooi daar. Het water was heel helder en lekker van temperatuur. Het was echt een verborgen paradijs. We hebben daar de hele middag gezeten, we waren een beetje bang dat de wandeling terug echt heel erg vermoeiend zou zijn maar dat ging verbazingwekkend makkelijk.

Vrijdag gingen Rebekah en Emily weer terug naar Auckland want zij moesten werken op zaterdag en de volgende week ook. Anna en ik zijn in de loop van de middag naar het centrum van het drop gelopen (zo’n 15 minuten). Ze hebben heel veel leuke winkeltjes en cafeétjes, dus daar hebben we ons zeker wel even vermaakt. We hadden een super leuke ijswinkel gevonden en ze hadden echt heel lekker ijs daar! Verder hebben we die dag niet zoveel bijzonders gedaan. We gingen rond 11 uur ’s ochtends naar Donut Island kanoën met een groepje van 6. We hadden 2 persoons kano’s, het was echt super leuk om te doen. Het duurde ongeveer 20 minuten tot je bij het eiland uitkomt en dan moet je door een rots opening varen, je komt uit in een soort grot alleen dan open aan de boven kant. Het was echt heel mooi daar en we hebben daar even rondgedobberd want je mocht het eiland zelf niet op omdat er vogels broeden. We zijn naar een ander eiland gevaren en daar hebben we even gezwommen, na zo’n 2 uur moesten we weer terug zijn. Na het kanoën zijn we teruggegaan naar het huis en hebben we lekker rustig aan gedaan. Zondags hadden Anna en ik besloten om samen naar het strand te gaan in Whangamata. We zijn eerst naar de winkeltjes geweest om fruit en een broodje te kopen voor op het strand. We hebben eigenlijk de hele middag op het strand gelegen en we zijn nog even de zee in geweest. Anna was wel een beetje verbrand op haar rug ondanks dat het helemaal bewolk was die dag. De zon is echt heel sterk hier, je moet je echt elke dag insmeren met factor 50+ want anders ben je helemaal rood aan het einde van de dag. Op maandagochtend hebben we niet zoveel gedaan, in de middag gingen Anna en ik surfen, we hadden 2 surfboarden gehuurd voor 2 uur. De golven waren niet super goed, maar het was wel heel gezellig en leuk om nog een keer te doen samen.


Dinsdag hebben we niet zoveel gedaan, we zijn weer even naar het centrum van Whangamata geweest en hebben daar bij een hele leuke bakkerij geluncht. Verder hebben we ’s avonds nog een film gekeken. Op woensdag zijn we naar Waihi Beach geweest, daar gingen we lunchen bij de RSA met de moeder van Fiona. Na de lunch zijn we naar Waihi Beach geweest, weer hebben daar een wandeling gemaakt over het strand want het weer was niet zo goed die dag om te gaan zwemmen. Na de wandeling zijn we naar Waihi geweest, Anna en ik zijn even naar een oude goudmijn geweest en daar rondgekeken. Daarna hebben we even door de winkelstraat gelopen een een ijsje gekocht. Op donderdag was het weer heel slecht, Anna, Anna, Hannah en ik zijn aan het einde van de middag naar het centrum geweest om 2 tandems te huren. We hebben dus even rondgefietst dat was heel gezellig. Op vrijdag hebben we Anna in Tairua afgezet want zij ging een paar dagen eerder terug. Daarna zijn we doorgereden tot de ferry naar Whitanga. Dat is een heel leuk dorpje met een heel goed restaurant. We gingen eerst op een 4 persoonsfiets fietsen en daarna lunchen bij een restaurant. Ook ben ik nog naar een museum over Whitianga geweest dat was heel interessant. Nadat we terug waren gingen we nog naar de ‘Shakespeare Cliff’, daar had je een mooi uitzicht over ‘Cooks Beach’ en Whitianga. We zijn nog verder terug gereden naar Hahei daar hebben we heerlijk genoten van het mooie weer en ’s avonds hebben we daar fish and chips gegeten. Rond een uur of half 8 zijn we naar Hot water beach gereden. Op dit strand kun je 2 uur voor en na eb een gat graven op (een klein stukje van het strand) en dan komt er (als je geluk hebt) warm water naar boven. Je kan dus daar je eigen badje maken. Het is een heel apart gezicht als je dat strand opkomt. Je komt daar aanlopen en je ziet een hele grote groep mensen op een klein stukje strand staan opzoek naar warm water. Het duurde voor ons zo’n half uur tot 45 minuten totdat we een goede warmwaterbron hadden gevonden. Het was opdat moment al goed donker. We hebben er denk ik zo’n anderhalf uur in gezeten en toen was het tijd om terug te gaan naar het huis.

Zaterdag was een vrij rustige dag. Hannah, Anna (vriendin van Hannah), Andrew en ik 3 sup-boarden gehuurd. We konden dichtbij ons huis even suppen. Dat was super leuk om even voor een uurtje gedaan. Verder zijn we vast begonnen met het opruimen van huis want we gingen op zondag weer terug naar Auckland.
Zondagochtend was vooral schoonmaken en opruimen, we vertrokken rond 12 uur richting Pauanui, daar heeft de broer van Andrew een bach (een klein vakantiehuisje), we hebben daar even met z’n allen geluncht. Na de lunch zijn we nog even door Pauanui gereden, je moet toch wel aardig wat geld hebben om hier te gaan wonen, dus het is heel leuk huizen kijken. Er is één nieuwe wijk waar enorm luxe huizen staan met de duurste boten aangemeerd aan de tuin, de duurste auto’s op de oprit en zelfs een helikopter in de achtertuin. Je kunt daar een stukje grond (130 m3) voor 2,5 miljoen kopen. Dus het was heel leuk om daar even rond te rijden. We waren rond een uur of half 7 ’s avonds weer terug in Auckland.

Maandag was heel rustig, alles uitpakken en weer inpakken omdat ik op dinsdag naar Nelson ging. Ik ben nog even naar New Lynn geweest maar, verder heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan die dag. ’s Avonds heb ik met Rebekah en Emily een film gekeken en daarna ben ik lekker naar bed gegaan.
Op dinsdag heb ik ’s ochtends vooral m’n koffer ingepakt. Fiona bracht me rond half 12 naar het vliegveld. Daar ging het allemaal heel gemakkelijk, er is geen security als je naar Nelson vliegt dus je kan eigenlijk gewoon meenemen wat je wilt. Helene en Helene stonden me op te wachten op het vliegveld in Nelson. We zijn met z’n drieën naar Helene A haar huis gelopen vanaf het vliegveld. Verder heb ik die dag niet zoveel gedaan Helene en Helene hadden ’s avonds een theater repetitie dus ik heb die avond met Helene haar gastgezin gegeten en dat was heel gezellig.
Woensdag was een hele rustige maar gezellig dag, Helene M kwam naar ons toe en we gingen pannenkoeken maken. We waren eigenlijk van plan om daarna naar het strand te gaan maar we waren zo in gesprek dat we helemaal de tijd waren vergeten. Dus we hebben alleen pannenkoeken gegeten en ’s avonds hebben Helene A en ik nog een heel leuk gesprek gehad over vanalles en nog wat dus dat was gezellig.
Op donderdag moest Helene naar school om haar vakken te kiezen, dus heeft ze me de school even laten zien. Het is echt veel kleiner dan Avondale College, maar wel heel leuk. Nadat we op school waren zijn we richting Nelson gefietst, we zijn naar de supermarkt geweest om wat voor de lunch te kopen en daarna zijn we naar een super leuk park geweest (Queen’s Garden), daar hebben we ongeveer een uurtje gezeten en daarna zijn we bij wat winkeltjes gaan kijken in Nelson. Aan het einde van de middag hadden we afgesproken met Francois en zijn ouders, we hebben even een ijsje gegeten. (IJs met 2 stoopwafels want de eigenaar was Nederlands) Nadat we ijs hadden gegeten zijn Helene en ik naar theater gefietst en heb ik naar hun repetitie gekeken.

Vrijdag aan het einde van de ochtend zijn Helene A en ik naar Helene M geweest om koekjes te bakken. De koekjes waren meer muffins dan koekjes maar wel heel lekker. We zijn daarna naar het strand geweest in Tahuna, we hebben niet gezwommen want het weer was niet zo goed. We hadden om 7 uur een tafel geboekt bij een heel goed pizza restaurant. We hadden afgesproken met een vriendin van Helene M. Na het eten zijn we met z’n allen naar de bioscoop geweest. We gingen ‘Hidden Figures’ kijken, ik vond hem echt heel goed. Helene A en ik namen de bus terug naar Tahuna en vanaf daar zijn we terug naar haar huis gefietst dat is zo’n 10 minuten.
Op zaterdag zijn we naar naar Rabbit Island gefietst. Eerst zijn we naar de supermarkt geweest om wat eten te halen voor de barbecue en daarna zijn we aan de eerste 20 km begonnen. We namen de heen weg de niet zo bijzonder weg. Het koste ons zo’n anderhalf uur om naar Rabit Island te fietsen. Toen we eenmaal daar aankwamen moesten we opzoek naar een barbecue en na een goed half uur kwamen we er eentje tegen die vrij was. Na de barbecue zijn we naar het strand geweest, het waaide heel hard dus het vrij koud maar we zijn nog wel even het water in geweest. We zijn nadat we op het strand waren geweest nog even teruggegaan naar de barbecue plaats omdat het daar een stuk warmer was. We gingen rond half 6 terug, we namen dit keer de hele mooi route langs de kust. Dat was een leuke en niet te moeilijke route om te fietsen. ’s Avonds hebben we nog met z’n tweeën een film gekeken.

We stonden op zondagochtend om half 6 op om naar het strand te gaan, want we wouden graag de zonsopkomt kijken. We hadden pasta gekookt zodat we dat als ontbijt even konden eten. Het was heel gezellig met z’n drieën, maar wel heel koud. We zijn rond half 10 naar een restaurantje gefietst en daar hebben we nog een soort lunch gegeten. We moesten rond 11 uur weer terug want ik moest mijn tas nog inpakken en we gingen om 12 uur richting het vliegveld. Het was heel apart om van beide Helenes afscheid te moeten nemen, want we weten niet zeker of we elkaar nog zien in Nieuw-Zeeland of dat we elkaar pas weer zien in als zij naar Nederland komen of ik naar Noorwegen ga. De vlucht was prima totdat we bij Auckland aankwamen. Er was een grote A380 gestrand op de landingsbaan dus konden we niet landen. We hebben ongeveer een half uur rond moet vliegen, dat was opzich prima alleen mijn telefoon was bijna leeg en ik moest Emily een berichtje sturen zodra ik op het vliegveld was zodat zij wist dat ze me kon op komen halen. Alleen toen ik geland was, kon ik geen berichtjes meer sturen (want er was een grote storing bij mijn provider) dus niemand kon mij bellen en andersom. Ik had niet genoeg batterij om me aan te melden voor het internet dus ik was haastig opzoek naar een stopcontact maar die kon ik nergens vinden. Gelukkig bedacht ik me dat ik mijn laptop bij me had en kon ik zo via Facebook Rebekah en Emily een berichtje sturen. Dus ongeveer 45 minuten later dan gepland zat ik eindelijk in de auto met Rebekah. Zij wisten niet dat ik niet kon landen dus ze waren allemaal bang dat ik op een één of andere manier vermist was of dood of iets anders, dus ze waren heel blij om me weer te zien. ’s Avonds ben ik met de meiden naar de kerk geweest. Ik was super moe ’s avonds dus ik ben niet al te laat naar bed gegaan.

Maandag was een feestdag dus Emily en Rebekah waren vrij, dus we hadden bedacht om naar de Karangahake gorge te gaan. Het is rit van een uur en 45 minuten, maar dat was het zeker waard. We stopten ook nog even in Paeroa (dat is het dorpje waar het meest bekende drankje van Nieuw-Zeeland is bedacht L&P). Eenmaal bij de gorge hebben we rondgewandeld en het was echt heel mooi daar, zeker een stop waard. We waren rond een uur of 6 terug thuis en we hebben voor het eerst buiten gegeten met z’n allen. We hebben de hele avond tot een uur of 11 buiten gezeten en over van alles en nog wat gepraat. Het was een heel gezellig avond.
Vandaag was vrij rustig, het is de laatste dag van de vakantie. Ik ging rond 2 uur even met Anna lunchen in New Lynn. Eenmaal daar kwamen we een hele groep nieuwe internationale studenten tegen. Dat was heel leuk, ik heb even staan praten met een groepje Belgische meiden (waarvan 2 Nederlands praten). Nadat zij allemaal weg waren zijn Anna en ik gaan lunchen bij een Grieks restaurant. We hebben daarna nog even rondgelopen in LynnMall. Ik ben rond een uur of 5 richting huis gegaan en verder was de avond lekker rustig. Morgen moet ik om 9 uur op school zijn en hebben we (volgens Anna) een 5 uur lange assembly………………………….. Dus ik weet nog niet zo goed of ik daar zin in heb of niet maar goed. Dus school begint morgen weer, maar ik heb al gehoord dat deze week nog niet echt heel bijzonder wordt. Komend weekend is het alweer een lang weekend dus ik ga vast nog een keer op een tripje met Rebekah en Emily.

Dit was een vrij lange update volgens mij dus ik hoop dat jullie het leuk en interessant vonden om alles te lezen.

  • 01 Februari 2017 - 11:16

    Tineke Kippers:

    Wauw! Mooi is het daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 10753

Voorgaande reizen:

27 September 2016 - 21 April 2017

High School Nieuw Zeeland

Landen bezocht: