Kerst/Oud & Nieuw - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu Kerst/Oud & Nieuw - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu

Kerst/Oud & Nieuw

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

07 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op 16 december ging ik met Ariane naar het vliegveld om dat ze terug ging naar Duitsland. Het was heel apart om gedag te zeggen, maar we kijken beide terug op hele leuke maanden samen hier. Die dag erna ben ik samen met Andrew en Fiona 's ochtends naar het strand gegaan om met de hond te wandelen. Later zijn we een kerstboom gaan halen, heel apart hoor om in een korte broek en warm weer een kerstboom te gaan kopen en een kerstboom op te tuigen. Op zondag ben ik eerst naar de kerk geweest, 's middags was er een middag georganiseerd door de kerk en gingen we naar het strand om dat kerst te vieren met verschillende kerken samen. Emily kan heel goed schminken dus zij heeft dat de hele middag gedaan. Ik heb samen met Rebekah gewoon daar rondgelopen en vanalles en nog wat gedaan. Op dinsdag 20 december ben ik met Rebekah en een paar vrienden naar MOTAT geweest, dat is een museum over transport en technologie. Het hele museum was versierd in lichtjes en er was een hele mooi grote kerstboom. Op donderdag heb ik wat kerstcadeautjes gehaald want de geven hier natuurlijk cadeautjes tijdens kerst.

Op vrijdagavond hadden we een kerstdiner bij de broer van Andrew. Eerst gingen we met z'n allen dineren en daarna kregen we cadeautjes. Het was een hele gezellige avond en een lekker diner! Zaterdag was een rustige dag overdag, ik ben even naar de wijk Avondale geweest en 's avonds was er een kerstavond dienst in de kerk. Op zondag zijn we 's ochtends met z'n allen naar de kerk, daar hebben we wat familiefoto's gemaakt. Na de dienst hadden we een lunch bij ons thuis met het hele gezin en de moeder van Andrew. Voor de lunch kregen we allemaal cadeautjes, het was heel apart om cadeautjes te krijgen tijdens kerst maar, wel heel leuk. 's Middags gingen we een kerstfilm kijken en 's avonds hadden we een kerstdiner bij vrienden van de familie. 's Avonds hebben we weer een films met z'n allen gekeken. Ik ging samen met Emily en Rebekah terug naar huis want Fiona en Andrew bleven daar slapen. Op 2de kerstdag heb ik een heerlijk rustige en gezellige dag gehad met Rebekah en Emily. We hebben een paar films gekeken en 's avonds gezellig met z'n drieën gegeten.

Op dinsdag ben ik met Anna en haar ouders naar Raglan geweest. We gingen met z'n tweeën zo'n 2 uur surfen. Daarna gingen we naar een restaurant om fish & chips te eten. Het was een super leuke en lange dag. Surfen was best lastig zonder een les maar zeker leuk! Woensdag was een rustige dag en heb ik heerlijk naar de top2000 geluisterd, iets wat ik die week heel veel heb gedaan. Op vrijdag ben ik met Emily en Rebekah wezen winkelen. We gingen naar een hele grote tweedehandswinkel, ze hebben heel veel van die winkels hier in Auckland. Zaterdag was oudjaarsdag, ik ben samen met Helene naar Wondergarden (een festival) in Auckland geweest. We hebben daar vanaf een uur of half 3 gezeten. Het festival was zeker veel veel veel te duur voor wat het uiteindelijk voorstelde maar, het was wel heel gezellig. Ik heb ook de moeder en stiefvader van Helene ontmoet die avond en we hebben er een gezellige avond samen van gemaakt. op nieuwjaarsdag heb ik 's ochtends het laatste deel van de top2000 geluisterd en iets voor 12 uur 's nachts Nederlandse tijd heb ik met Rianne geskyped. 's Middags ben ik naar Emily en Rebekah toegegaan want zij hadden voor Nieuwjaar een huis gehuurd. We hebben de hele middag aan het zwembad gezeten en later die middag ben ik met Emily naar het strand toe gelopen dat was heel gezellig. 's Avonds hebben we met z'n allen pizza besteld en de hele avond aan tafel gezeten en over van alles en nog wat gepraat. Na het tafelen zijn we naar de woonkamer verplaatst en hebben we muziek hits van de afgelopen 15 jaar geluisterd en vooral meegezongen.

We moesten de volgende ochtend om 10 uur het huis alweer uit, dat was wel jammer want het was echt een heel mooi huis. Rebekah, Emily en ik waren eerst van plan om die dag naar Piha te gaan maar het weer was niet zo goed dus dat hebben we even uitgesteld. We zijn lekker thuis gebleven en op tijd naar bed gegaan want dat was wel nodig na een aantal korte nachtjes. Op dinsdag ben ik met Anna gaan lunchen in Titirangi, daarna zijn we nog even naar Henderson geweest. Het was heel gezellig om weer even bij te kletsen met haar. Op woensdag hebben we 's ochtends eerst Sam (neef) op het vliegveld gedag gezegd, hij gaat voor een jaar naar Engeland. Daarna ben ik met Emily, Rebekah, hun nichtje en een vriend op stap geweest. Eerst zijn we naar het Arataki visitors centre geweest, daar heb je een heel mooi uitzicht. Daarna zijn we doorgereden naar Piha. Een heel mooi strand maar wel heel gevaarlijk om te zwemmen. We hebben een strandwandeling gemaakt en op het strand gezeten. Na het strand zijn we naar One Tree Hill geweest, je hebt daar een heel goed uitzicht over de stad. Het waaide echt heel hard en het was vrij koud maar wel heel mooi. 's avonds zijn we nog even bij de oma van de meiden langs geweest, dat was heel gezellig. Daarna zijn we met z'n allen wat gaan eten bij Wendy's. Op donderdag ben ik met dezelfde groep als de dag ervoor naar de dierentuin geweest. Het was heel mooi weer, de dierentuin was helemaal verbouwd en heel leuk om een keer naar toe te gaan. Later die dag zijn we naar het huis van de oom en tante van de meiden geweest. Daar hebben we de hele tijd bij het zwembad gezeten. Gisteravond (7 januari) ben ik met Emily en Rebekah naar de bioscoop geweest, we gingen naar 'The Edge Of 17' het was echt een leuke film. Later zijn we met z'n allen gaan golfen, het was echt heel gezellig. Vandaag heb ik vast wat spullen gepakt voor de vakantie en ben ik even naar het winkelcentrum geweest. Ik ga op maandag 2 weken op vakantie naar Coromandel met mijn gastgezin en Anna gaat ook mee. Ik heb er heel veel zin in. Direct erna ga ik voor 1 week naar Nelson, dus ik denk dat de volgende update iets langer opzich laat wachten.

De komende twee weken ben ik zo goed als offline, want er is geen internet in het huis dat we gehuurd hebben. Dus ik ga lekker genieten van de zon de komende twee weken en dan spreek ik jullie over een paar weken wel weer!

  • 15 Januari 2017 - 18:01

    Tineke Kippers:

    Wouw! Mooi is het daar. De foto van jullie 3 meiden bij de kerstboom, jullie konden wel zussen zijn!
    Groetjes Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 10778

Voorgaande reizen:

27 September 2016 - 21 April 2017

High School Nieuw Zeeland

Landen bezocht: