Afscheid nemen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

06 November 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vorige week zaterdag (29 oktober) ben ik aan het einde van de ochtend naar een winkelcentrum geweest om een vlag, stiften en wat andere dingen te kopen. 's Avonds ben ik met Helene, Helene en Anna uiteten geweest bij een Aziatisch restaurant. Dat was heel gezellig en het eten was heel goed! We hebben een super leuke avond gehad en heel veel gelachen. We hadden die avond besloten om op zondag naar Waiheke Island te gaan. Helene en Helene zijn gister (zaterdag) naar Nelson verhuisd, daarom wouden ze zoveel mogelijk nog doen hier in de omgeving van Auckland. We hadden dus afgesproken om half 12 bij het treinstation zijn, zodat ik 's ochtends nog kon gaan skypen.
Dus zo gezegd zo gedaan, om half 1 waren Helene, Helene en ik bij de boot. Anna nam een boot later. Het weer was echt heel goed alleen de wind was vrij koud. Eenmaal op Waiheke hebben we een buspas gekocht en zijn we naar Oneroa geweest en hebben we wat rondgekeken in de winkeltjes. Daarna zijn we met z'n 3en naar Oneroa Beach gegaan en hebben we daar heerlijk gezeten. Na een tijdje hebben we samen met Anna de bus naar Onetangi Bay genomen. (kleine) Helene had voor ons een pasta salade gemaakt en die hebben we op het strand daar opgegeten. Het was niet zo heel warm meer op het strand dus na het eten zijn we naar een restaurantje geweest om wat warms te drinken. Daarna hebben we de bus gepakt naar Palmbeach. We waren daar om een uur of 4. Het strand is heel klein maar wel heel mooi, perfect om foto's te maken. We hebben daar een 1,5 uur rond gehangen en hebben toen de bus terug naar de boot genomen. Het was ondertussen ook al een beetje aan het regenen dus het was tijd om terug te gaan. Ik moest om 9 uur weer terug zijn om te kunnen skypen met Lotte en daarna met mijn ouders (en Huub en Mieke natuurlijk). Ik had alleen net de trein gemist en ik kon de trein later nemen maar dan zou ik veel te laat terug zijn. Ik besloot om de bus te nemen maar ik wist eigenlijk niet precies waar ik heen moest. Ik wist bijna zeker dat ik op de goede weg zat maar ik had voor de zekerheid toch Helene maar even gebeld, want zij was nog in de stad. Dus als ik de bus niet kon vinden, kon ik in ieder geval naar iemand toe. Maar gelukkig was is ruim optijd bij de bus en was ik maar 5 minuten 'te laat' thuis. Ik heb die avond de hele tijd geskyped en daarna moet ik nog mijn tas inpakken want die dag erna ging ik samen met Helene, Helene en Ariane bij Anna logeren.

Op maandag zijn ben ik eerst naar school geweest en heb ik een heel aantal mensen op mijn tas en in een boekje laten schrijven die ik zaterdag had gekocht. (bijna) Alle leerlingen op de school hier die hun laatste dagen hadden kopen een boekje waar je al je vrienden in laat schrijven. De internationale studenten hebben vaak ook nog een vlag waar je je naam op kan zetten. Ik had zaterdags dus een boekje gekocht en in plaats van een vlag een tas van Nieuw-Zeeland. Op maandag (en dinsdag) heb ik klasgenoten en internationale studenten op mijn tas en in mijn boekje laten schrijven. Na schooltijd ben ik met Helene, Helene en Ariane naar de supermarkt geweest om eten te halen voor onze logeerpartij. Nadat ik mijn tas thuis had opgehaald ben ik naar Anna gegaan. We hebben eerst met Helene, Helene en Anna wat spelletjes gespeeld en zodra Ariane er was, zijn we begonnen met pizza's maken en bakken. De pizza's waren heel goed gelukt en nadat we gegeten hadden, hadden we een 'Halloween' taart gemaakt. 's Avonds hebben we al ons eten meegenomen naar de slaapkamer en hebben we 2 tweepersoonsmatrassen gepakt, om een film te gaan kijken. De avond was heel gezellig, maar we konden het niet al te laat maken want we moesten dinsdag nog naar school voor de laatste schooldag.

's Ochtends gingen we pancakes maken, het waren niet de mooiste maar ze waren wel heel lekker. Na het ontbijt hebben we ons klaargemaakt en moesten we toch echt naar school. Op de laatste schooldag heb ik eigenlijk niets anders gedaan dan afscheid genomen van al mijn klasgenoten. Het verbaasde me hoe ik in deze korte tijd veel vrienden had gemaakt in mijn klassen. Ik moest na elke les wel van een aantal mensen afscheid nemen. Na de laatste les moest ik afscheid nemen van Dawn. We hebben samen 3 lessen (dat klink weinig maar dat is elke dag zo'n 3 tot 4 uur), in de korte tijd zijn we hele goede vriendinnen geworden, dus het was heel jammer om nu al afscheid te moeten nemen. Na schooltijd ben ik met Anna, Helene en Helene naar het winkelcentrum geweest om onze laatste schooldag te vieren. Daarna zijn we met z'n allen naar Anna's huis terug gegaan. We hebben die avond eigenlijk niets anders gedaan dan in elkaars boekjes schrijven en heel veel gekletst. Voordat we gingen slapen probeerden we nog een film te kijken maar iedereen was zo moe dat we de film na zo'n 20 minuten maar weer uit hadden gezet.

We moesten op woensdag vrij vroeg op want we gingen zwemmen. Maar eerst gingen we natuurlijk weer samen pancakes maken en vandaag zagen ze er een stuk beter uit! We moesten een heel eind met de bus zo'n 1,5 uur, we gingen naar Hellensville. Daar is een zwembad met hotpools. We hebben daar zo'n 3 uur heerlijk genoten van heel warm water en hele leuke glijbanen. Nadat we hadden gezwommen moesten we weer terug naar de stad want Helene en Helene gingen van de Skytower springen (een gecontroleerde sprong). Toen iedereen weer heel beneden stond, zijn Anna, Ariane en ik naar de verjaardag van Titzian geweest. We gingen weer lazergamen en daarna zijn we nog uit eten geweest. Het was een zeer geslaagde dag!

Op donderdag had ik eigenlijk niets gepland maar omdat Helene en Helene de boot hadden gemist naar een eiland. Vroegen ze of ik zin had om hun een na laatste dag samen door te brengen. We hadden geen idee wat we konden doen, maar uiteindelijk besloten we om naar Birkenhead te gaan. Een stadje in de buurt van Auckland. We wouden graag naar het strand, maar we hadden eigenlijk geen idee waar we heen moesten. We zijn gewoon maar ergens heel gelopen en na een paar minuten zag ik opeens een Nederlands restaurant! Het was lunchtijd, dus heb ik daar een patatje oorlog en een kaassouflée besteld! Daarna zijn we verder gaan wandelen en kwamen we bij een soort van strand uit, maar we wisten niet zeker of we naar het strand mochten omdat het leek op een privéstrand. We zijn dus nog verder gelopen, maar we wisten niet waarheen. We namen een wandelroute door het bos en we hebben zo'n 2 uur gelopen en uiteindelijk kwamen we bij een strand terecht. Het was niet een super speciaal strand maar het was wel een hele leuke dag. We moesten ook nog terug lopen en daarna een bus zoeken terug naar de stad. Eenmaal in de stad hebben we een trein terug naar huis genomen. Ik was rond 6 uur terug en na het eten heb ik niet veel bijzonders gedaan.

Op vrijdag heb ik echt een relax dag gehad. Ik was heel erg moe dus ik heb lekker uitgeslapen. Ik heb 's ochtends nog even met mama gebeld en verder heb ik eigenlijk overdag niets gedaan. Rond een uur of 4 ben ik naar het winkelcentrum gegaan om wat snacks te halen voor 's avonds want ik ging samen met Ariane en Helene naar een outdoor cinema (een bioscoop buiten). Het was vrij koud maar het was heel erg gezellig. We ging de film 'Eddie the Eagele' kijken, het was een hele leuke film. Na de film zijn we even een restaurantje in gevlucht omdat we lang moesten wachten op de bus en we het heel erg koud hadden. 's Avonds ging ik bij Helene logeren want, Helene en Helene vertrokken zaterdag ochtend naar het vliegveld. Eenmaal bij Helene thuis moest ze nog de laatste dingen inpakken en een aantal kaartjes schrijven. We gingen rond half 1 naar bed, maar we hebben nog ongeveer een uur gekletst en gingen dus slapen rond half 2.
De wekker ging al om half 5 dus veel slaap hadden we niet gehad. Ondanks dat was ik niet heel moe 's ochtends (dat veranderde naarmate de dag vorderde). We hadden een uur om ons klaar te maken om naar het vliegveld te vertrekken. De school had vervoer voor Helene en Helene geregeld en gelukkig mocht ik ook mee met de taxi. Eenmaal op het vliegveld gaven ze me een hele mooie foto-collage met foto's van ons van de afgelopen paar weken. Ze hadden er ook een voor Ariane en Anna gemaakt maar die waren er niet dus die heb ik later die dag aan ze gegeven. Ongeveer 45 minuten voordat ze het vliegtuig moesten boarden kwamen Liam (vriendje van (kleine) Helene) en Noa (een meisje uit Nieuw-Zeeland/Nederland). We hebben nog even zitten praten en toen moesten we om 07.30 toch echt afscheid gaan nemen. Dat was wel echt heel erg jammer en ik ga ze heel erg missen. In de korte tijd dat ik ze eigenlijk ken hebben we zoveel leuke dingen gedaan en zijn we echt hele goede vriendinnen geworden. Ik ga ze hoogst waarschijnlijk eind januari op zoeken in Nelson! Ik werd samen met Noa door Liam afgezet bij een winkelcentrum in de buurt van mijn huis. Daar hebben Noa en ik samen ontbeten en zo'n 45 minuten in het ochtendzonnetje gekletst. Het was super leuk om een gesprek te hebben in het Nederlands met haar! Ik merk de afgelopen dagen echt dat ik de Nederlandse taal heel erg mis. Het Engels praten hier gaat eigenlijk prima, maar toch mis je de Nederlandse taal op een één of andere manier. Ik was van plan om terug naar huis te gaan maar ik had nog steeds spullen bij Anna liggen van onze logeerpartij dus, ben ik naar Anna toegegaan. We hebben samen de film afgekeken die we tijdens het logeren wouden kijken en daarna hebben we nog een andere film gekeken. Rond een uur of half 4 zijn we samen naar de bus gegaan want we gingen samen met Leonie en Ariane naar de stad om naar het vuurwerk te gaan kijken. Het was die dag een speciale feestdag waarop iedereen vuurwerk af kan steken en er zou een vuurwerk show zijn. We zij op de kade gaan zitten zodat we de skyline konden zien en daar hebben we tot ongeveer 9 uur gewacht op iets van een vuurwerkshow maar jammer genoeg kwam die niet. Je kon hier en daar wel vuurwerk zien, zeker op de eilanden. Maar het voelde een beetje als een slechte oud en nieuw avond. Ik was rond 10 uur weer terug maar ik was zo moe dat ik direct naar bed ben gegaan.
Vandaag heb ik eigenlijk niet zoveel bijzonders gedaan, er kwam na de kerk nog een vriend van de familie langs om te lunchen dus dat was wel gezellig.

Komende weken worden waarschijnlijk heel erg leuk want het activiteiten programma begint morgen (maandag)! Ik ga maandag eerst naar Rainbows End dat is een pretpark. Er is een heel uitgebreid programma maar dat horen jullie allemaal later wel!!
Ik hoop dat jullie weer hebben genoten van mijn hele verslag. (Volgens mij is het een vrij lang verslag geworden dus ik hoop dat het nog een beetje interessant was.)

  • 06 November 2016 - 13:59

    FlooR:

    niks saai om te lezen. Hartstikke leuk! Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en veel leuke mensen leert kennen. Geniet nog! Liefs Floor

  • 06 November 2016 - 17:19

    Aart:

    Hey,
    Leuk om te lezen dat je het naar de zin hebt daar. Vele indrukken opgedaan en mooie natuur. Wel een mooi druk programma als ik het lees. Geniet er maar flink van. YB misses you off cource! Groeten uit Kampen, Aart, Youth Beta

  • 06 November 2016 - 21:35

    Oma Van Der Gulik:

    Wat beleef je veel en fijn dat je gemakkelijk vrienden maakt!

  • 07 November 2016 - 10:08

    Ina:

    Super leuk om te lezen! Wat wending tijd heb je daar!! Geniet van je vakantie!!

  • 07 November 2016 - 10:09

    Ina:

    Wending = fijne .. Vet onlogisch, ik weet het.. Ik snap ook niet hoe m'n telefoon er dat van maakt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 10779

Voorgaande reizen:

27 September 2016 - 21 April 2017

High School Nieuw Zeeland

Landen bezocht: