Lazergamen, winkelen en familieweekend in Taupo - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu Lazergamen, winkelen en familieweekend in Taupo - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu

Lazergamen, winkelen en familieweekend in Taupo

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

25 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven dus het is de hoogste tijd om jullie bij te praten!
Op vrijdag avond (14 oktober) had ik een verjaardag van Helene uit Noorwegen. We hebben een super leuke avond gehad, eerst gingen we lazergamen, we hadden 3 keer een 20 minuten en dat wat echt heel erg leuk. Ik was niet zo goed maar, dat maakt niet uit. Na het lazergamen zijn we naar de wijk Ponsonby geweest en hebben we daar bij een heel goed italiaans restaurant gegeten.

Op zaterdag zouden Ariane, ik en onze hostmom samen naar het westen van Auckland gaan, maar het weer was echt heel erg slecht dus jammer genoeg ging dat niet door. Omdat dit uitje niet doorging zijn we met een groep naar het grootste winkelcentrum van Auckland geweest (Sylvia Park). We hebben daar de hele middag rond gewandeld en hier een daar wat dingen gekocht. We hadden allemaal zin om iets leuks te gaan doen 's avonds dus besloten we om naar de bioscoop te gaan met z'n allen. We gingen eerst terug naar New Lynn om daar te gaan eten bij een heel leuk restaurant en daarna gingen we naar de bioscoop. We gingen naar de film 'Girl on Train', ik vond het echt een hele goede film!

Op zondag heb ik een heerlijk rustige dag gehad, en op maandag begon school weer. Deze week was qua school niet heel bijzonder, maar ik vind het nog steeds heel leuk om te gaan. Elke dag leer ik weer nieuwe mensen kennen en dat is echt heel erg leuk.
Op dinsdag werd ik na schooltijd werd ik van mijn tijdelijke gastgezin en ben ik terug naar mijn 'oude' gastgezin gegaan. Ik heb echt een hele leuke tijd gehad bij mijn tijdelijke gastgezin, maar hier is het zeker ook heel erg gezellig. Het grote verschil is dat het gastgezin waarin ik nu ben echt een gezin is. Dus dat maakt het weer heel erg anders en leuk. Ik heb op dinsdagavond mijn gastgezin cadeautjes gegeven die ik vanuit Nederland had meegebracht. Ze vonden de cadeautjes heel erg leuk!

Op woensdag ging ik voor het eerste met de schoolbus naar school, dus dat was weer een hele ervaring. Het is jammer genoeg niet zo'n typisch Amerikaanse bus. Donderdag was verder niet heel bijzonder.
Vrijdag daarentegen was heel erg leuk! Ik was op vrijdag eerder vrij omdat ik met mijn gastgezin naar Taupo ging. We gingen met z'n vieren 's middags met de auto (Mijn host mom, Emiliy (mijn host sister), haar vriendje en ik), het duurde zo'n 4 en een half uur om daar te komen. We hadden 2 huizen gehuurd, de één voor de jongeren en de één voor de ouderen. De eerste avond hebben we niet zoveel bijzonders gedaan, het was vooral een avond van mensen leren kennen. Het grappige was dat de moeder van de man van het nichtje van hun (volgen jullie het nog ;) ) uit Nederland komt, dus dat was heel erg leuk om met hem te praten. Hij spreekt geen Nederlands maar hij weet een paar woorden. Ik deelde mijn kamer met Rebekah en Emiliy (mijn host sisters)

Op zaterdag zijn we met de 'jongeren' naar het centrum van Taupo geweest. We hebben wat rondgewandeld, 's middags hebben we heerlijk geluncht in het huis en hebben we allemaal kaartspelletjes gedaan en een film gekeken. Zaterdagavond hebben we een rugby wedstrijd gekeken (NZ tegen AUS), dat was heel erg leuk om te zien. Zeker omdat een paar vrienden van mij kaartjes hadden voor de wedstrijd.

Op zondag hebben we een toeristische dag gehad. We gingen eerst naar een hele mooie plek om te bugeejumpen. (Nee, ik heb de sprong niet gewaagd) Daarna zijn we doorgereden naar een waterval, het was echt heel mooi en het water hier is ook enorm helder. Na de waterval zijn we naar een winkel geweest waar ze allemaal honing producten verkochten, want dat is iets speciaals uit die regio. Daarna zijn we naar een dam geweest, en het leuke aan die dam was dat de dam 3 keer per dag open gaat, waardoor er een enorme wilde rivier ontstaat. Het weer was echt perfect die dag en eigenlijk was het hele weekend prima weer. Op zondag avond hebben we gezellig met de hele familie bij elkaar gezeten en het weekend soort van afgesloten.

Op maandag ochtend (we hadden een extra vrije dag want het was labourday) hebben we het hele huis schoon gemaakt en alles ingepakt. We hebben nog met z'n allen geluncht en zijn rond een uur of 2 terug gegaan naar Auckland. Het was echt een heel erg leuk weekend en de familie was ook echt heel aardig. Af en toe had ik wel een enorm dubbel gevoel omdat, ik aan de ene kant het heel erg leuk had, maar omdat je een hele familie bij elkaar ziet mis je dan toch je hele familie heel erg.

Vandaag had ik weer een gewone schooldag, ik heb school tot aan volgende week dinsdag en daarna zijn de lessen voor mij afgelopen! Dan heb ik 3 dagen vrij en na het weekend beginnen de fun weken!

  • 25 Oktober 2016 - 12:54

    Elisa:

    Leuk dat je zo veel tijd hebt om leuke dingen te doen! fijn dat er foto's bij de verhalen zitten dat geeft nog een extra beeld ziet er erg mooi en gezellig uit.

  • 26 Oktober 2016 - 10:49

    Oma En Opa Van Der Gulik:

    Hallo Joanne, he... dat is een mooi leventje!? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Grapje.... hoor. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wat ik heb begrepen regent het er veel in N.Z. Dan zal het we wel erg groen zijn.
    Liefs, Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 10757

Voorgaande reizen:

27 September 2016 - 21 April 2017

High School Nieuw Zeeland

Landen bezocht: