De eerste week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanne Gulik - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

05 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik ben nu één week van huis. Ik verbaas me er over hoeveel er kan gebeuren in één week. Natuurlijk had ik eerst de hele lange vlucht naar Auckland. Daarna kwam ik in m'n eerste gastgezin en nu ben ik al twee dagen in m'n tweede gastgezin.

De eerste paar dagen in m'n eerste gastgezin waren heel rustig. Op vrijdagavond kwamen er allemaal jongeren van de kerk langs voor een filmavond. Dat was heel gezellig maar ik had nog wel heel erg last van een jetlag, dus ik was nogal moe. Ik ben op zaterdag naar het strand geweest met de hond en mijn host dad. Het was echt heel mooi! Alles is hier tropisch maar ook weer niet, het is niet te vergelijken met een land dat ik ken.

Op zondag ben ik mee geweest naar de kerk. De kerk deed me heel erg denken aan een Amerikaanse kerk. Ik vond het heel bijzonder om zo'n dienst bij te wonen. Na de dienst vroegen Rebekah en Emily (mijn host sisters) of ik mee wou naar de 'mall' om daar te lunchen en te winkelen. Ik vond het heel apart om na de kerkdienst te gaan winkelen. Ik legde het de meiden ook uit en ze waren heel erg verbaasd dat het in Nederland niet 'normaal' is om na de kerk te gaan winkelen of ergens te gaan eten. Het was wel een heel gezellig middag. Er zijn hier bijna geen winkels die je in Nederland ook ziet, dat is best apart want je hebt eigenlijk geen idee waar je heen moet als je iets nodig hebt.

Maandag was het tijd om in te pakken. Ik zit de komende twee weken in een ander gastgezin omdat de ouders beide in het buitenland zitten. Aan het einde van de dag hebben Rebekah en Emily mij naar het nieuwe gastgezin gebracht. Ik woon nu bij een vrouw, ze heeft nog twee internationale studenten in huis. Één meisje uit Duitsland (Ariana) en één meisje uit Tailand (Farn). Farn heb ik eigenlijk nog niet gesproken want zij is bijna niet thuis. Maar ik heb een goede klik met Ariana.

Dinsdag ben ik met Ariana en vrienden van haar (drie jongens, één uit Duitsland, één uit Frankrijk en één uit Noorwegen) naar het eiland Waiheke geweest. We gingen eerste met de trein naar het centrum en vanuit daar kun je de boot naar Waiheke nemen. Het weer was heel erg mooi en de boot tocht was super leuk! We hebben een heel stuk gelopen over het eiland en heerlijk genoten van het strand. Het was heel gezellig om met z'n allen, we hebben 's avonds op het eiland pizza gegeten. Daarna hebben we de boot en trein terug naar huis genomen. We moesten wel in de stromende regen naar huis lopen maar, het was de leuke dag zeker waard!
Vandaag ben ik met Ariane naar een strand in de buurt geweest, het is zo'n 20-30 minuten lopen. We hebben daar lekker geluncht op het strand.

Als ik zo terug kijk op de afgelopen week was het heel bijzonder. Eerst vond ik het best wel moeilijk om hier te zijn, dat kwam vooral om dat ik grote delen van de dag alleen thuis zat. Maar nu ik eenmaal wat mensen ken en dingen ga doen, wordt het steeds leuker! Ik ben heel benieuwd naar de school. Ik heb gehoord dat het heel makkelijk is op school dus we zullen zien. Ik heb nog een paar dagen vakantie, de school begint namelijk maandag pas.

(Ik krijg nog foto's van een van de mensen die mee was naar Waiheke, maar die heb ik nog niet. Dus die hebben jullie nog te goed! )

  • 05 Oktober 2016 - 08:51

    Elisa:

    Nice!

  • 05 Oktober 2016 - 09:38

    Mieke:

    Fijn dat het andere gezin ook leuk is

  • 06 Oktober 2016 - 09:13

    Floor:

    Superleuk, Joanne! Leuk om te lezen hoe makkelijk je vrienden maakt! Liefs Van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 10776

Voorgaande reizen:

27 September 2016 - 21 April 2017

High School Nieuw Zeeland

Landen bezocht: